Det er Forbrugerrådet Tænk, som har klaget over chips producenten Kims til Dansk Industri. Dette sker på baggrund af chips producentens kampagne “Kims Chips Battle”
Det er DR, som skriver det.
Anklagen fra Forbrugerrådet Tænk lyder nemlig på, at virksomheden har brudt et kodeks, omkring reklame for fødevarer med højt fedt- og saltindhold til børn.
(Artiklen fortsætter under billedet)
Kims har nemlig i sin “Kims Chips Battle”-kampagne benyttet Anders Hemmingsen og Morten Münster samt andre influencere.
Forbrugerrådet Tænk mener, at producenten henvender sig til børn ved at benytte disse influencere.
Her har de kigget på Morten Münsters hjemmeside. Her fremgik det tidligere, at størstedelen af hans seere altså var i alderen 7-15 år. Dette er siden blevet fjernet.
De har også taget et kig på Jas & Mikas, som også indgår i kampagnen, merchandise, som primært består af penalhuse, børne rettede skoletasker og bamser.
Kims har selv udtalt sig i sagen, og mener ikke kampagnen er rettet mod børn, men derimod unge.