Selv om Carlsberg solgte færre mængder af øl og sodavand i tredje kvartal sammenlignet med samme periode sidste år, så lykkedes det alligevel at hæve omsætningen en smule.
En handelsopdatering fra bryggerigiganten viser, at Carlsbergs omsætning voksede med 0,9 procent til 20,5 milliarder kroner.
De asiatiske markeder har ikke kunnet leve op til sidste års salg, og i Vesteuropa har omsætningen næsten stået stille. Til gengæld er der pæn vækst i Indien.
– Det har været et svært kvartal, som blev påvirket af et udfordrende forbrugermiljø og af vejret.
– Ikke desto mindre har vi leveret vækst i både mængder og omsætning i størstedelen af vores markeder, selv om lavere mængder i Kina, Frankrig og Storbritannien påvirkede det samlede resultat, siger administrerende direktør Jacob Aarup Andersen.
Carlsberg sender i modsætning til de fleste andre C25-selskaber ikke regnskaber ud hvert kvartal.
I første og tredje kvartal deler selskabet blot handelstal med investorerne.