Sportstøjvirksomheden Nike har i det seneste år haft en omsætning på 46,3 milliarder dollar – knap 298 milliarder.
Det er et fald på 10 procent sammenlignet med året før.
Det fremgår af det amerikanske selskabs årsregnskab, som er blevet præsenteret torsdag.
Her kan man også læse, at virksomhedens bruttofortjeneste – altså inden faste omkostninger, skat og lignende er betalt – er faldet med 14 procent til 19,8 milliarder dollar.
Nikes regnskabsår blev afsluttet den 31. maj.
I kvartalet op til faldt omsætningen ligeledes, men det er alligevel gået bedre for sportsgiganten end ventet, skriver Reuters.
Det tilskriver nyhedsbureauet en strategi fra Nikes nye direktør, Elliot Hill, som overtog posten i oktober sidste år.
Hans strategi med navnet Win Now handler blandt andet om at investere mere i marketing, der er fokuseret på sport, for at genvinde en stærk position som et sportsmærke.
Foruden sportsbeklædning sælger Nike også tøj og sko til hverdagsbrug, herunder gennem mærket Converse.